rejsetag

I den moderne verden, som vi lever i, er der bestemt ikke en mangel på udbuddet af produkter og ydelser fra alverdens forskellige virksomheder. Hvis du derfor har en virksomhed, så kan det være rigtig svært at skille dig ud fra mængden og dermed lokke kunderne til.

Kender du alt for godt til dette problem, så bør du måske overveje at bruge storytelling i markedsføringen. Storytelling er nemlig en rigtig smart kommunikationsstrategi, som du kan læse mere om herunder.

Hvad er storytelling?

Storytelling er faktisk et relativt gammelt begreb, som de fleste af os sikkert allerede kender til. Det bliver nemlig oversat til historiefortælling, hvilket netop er en ting, som de fleste af os sikkert har oplevet i barndommen.

En gruppe af multietniske børn, som får læst historie på et bibliotek.

Storytelling i markedsførings øjemål består derfor også i, at din virksomhed skal fortælle en historie til de potentielle kunder. Dette kalder man for storytelling på et strategisk plan.

Storytelling på et strategisk plan kan generelt være en vigtig del af en virksomheds kommunikationsstrategi, da det har til formål at skabe og dele relevant indhold specifikt til en bestemt målgruppe. Her er målet at vække en lyst i forbrugeren til at engagere sig i og købe den ydelse eller produkt, som virksomheden kan tilbyde, ved netop at fortælle en form for historie.

Sådan bruger du storytelling i din markedsføring

Når du gerne vil bruge storytelling i din markedsføring, så kan du gøre det ved at finde de autentiske historier, som relaterer sig til din virksomhed, frem. På denne måde kan du nemlig formidle en historie om din virksomhed, hvilket skaber muligheden for, at de potentielle kunder bliver fanget af denne historie, og derved skabes der en større mulighed for, at de vælger at købe dine produkter eller ydelser.

Mand der holder et professionelt videokamera

Rent praktisk så kan det være smart at udforme din storytelling som en video, som du enten kan have liggende på din hjemmeside, eller som måske kan fungere som en reklame. Brug video i markedsføringen og skab derved en spændende narrativ, som fanger kundernes opmærksomhed. Det er nemlig langt nemmere at lade sig fange af en video, end det er give sig hen til en længere stykke tekst.

Få professionel hjælp til storytelling i din markedsføring

Hvis du ikke har arbejdet med storytelling i markedsføring før, så kan det muligvis føles overvældende at skulle kaste sig ud i alene. Derfor kan du finde hjælp professionelle på nettet, som kan hjælpe dig i gang med at bruge storytelling i din markedsføring.